راهنمای اجرا و نمایندگی وال مش یزد

راهنمای اجرا و نمایندگی وال مش یزد

با توجه به اهمیت حفظ ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله در استان یزد، قوانین خاصی به منظور ساخت ساختمان های یزد اجرا می شوند که یکی از آن ها اجرای وال پست برای دیوارهای غیر سازه ای است. اما گاهی اوقات اجرای روش های قدیمی نمی تواند نیازهای یک ساختمان را برطرف کند. به ویژه در شرایط کنونی که قیمت اجرای وال پست و زمان اجرای آن ها بسیار حائز اهمیت است. وال مش، به واسطه داشتن مزایای زیاد توانسته به یکی از روش های عالی برای جایگزین وال پست فلزی و مرسوم در یزد تبدیل شود. این در حالی است که برای وال پست های سنتی و قدیمی محدودیت های مختلفی وجود داشتند. اجرای وال مش در یزد می تواند بسیاری از محدودیت های وال پست های فلزی را رفع کند. وال مش ها با کمترین هزینه و بدون نیاز به نیروی متخصص در ساختمان های بتنی و فولادی قابل اجرا هستند.

با توجه به اهمیت حفظ ایمنی ساختمان ها در برابر زلزله در استان یزد، قوانین خاصی به منظور ساخت ساختمان های یزد اجرا می شوند که یکی از آن ها اجرای وال پست برای دیوارهای غیر سازه ای است. امنیت دیوارهای غیر سازه ای زمانی تامین می شود که بتوان آن ها را با روش های رایج مهار کرد. اجرای وال مش در یزد، نسبت به روش های مرسوم وال پست سنتی مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. به خصوص اینکه این روش می تواند با کمترین هزینه و حداکثر راندمان، امنیت ساختمان ها را در هنگام زلزله افزایش دهد.

ضرورت اجرای وال پست ساختمان بتنی و فولادی در یزد

استان یزد یکی از استان هایی در کشور ایران است که بر روی گسل های متفاوتی قرار گرفته و در سال های اخیر نیز شاهد زلزله های خفیفی در آن بوده ایم. اگرچه پیش بینی زلزله در هر یک از استان های کشور ایران به راحتی امکان پذیر نیست؛ اما به هر حال به دلیل اینکه این استان روی گسل قرار دارد، می توان تا حدی پیش بینی کرد که بروز زلزله در آن غیر قابل باور نیست! بنابراین، امنیت ساختمان های ساخته شده در استان یزد در برابر زلزله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وال پست ساختمان، روشی برای مهاری دیوارهای غیر سازه ای در یزد است. در واقع این وال پست ها هستند که می توانند ضمن محافظت از ساختمان ها، باعث جلوگیری از فرو ریختن دیوارهای غیر سازه ای شوند. عملکرد اصلی وال پست، کاهش اثر ارتعاشات زلزله روی دیوارهای غیر سازه ای است. به طوری که اگر دیوارهای غیر سازه ای بتوانند به راحتی با کمک وال پست ها حرکت کنند، احتمال فرو ریختن آن ها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

بنابراین، اجرای وال پست ساختمان بتنی و فولادی در یزد، می تواند به اندازه اجرای سایر بخش های ساختمان ضروری باشد. البته باید توجه داشت که روش های متفاوتی برای اجرای وال پست وجود دارند که فقط یکی از آن ها وال پست های فلزی هستند. با ما همراه باشید تا بهترین روش اجرای وال پست در یزد را به شما توضیح دهیم.

آیا سیستم وال مش مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد است؟

یکی از روش های رایج برای اجرای وال پست در ساختمان ها، وال مش است. وال مش با کمک توری های فایبرگلاس و پلاستر کشی، می تواند مقاومت دیوارهای غیر سازه ای را در برابر تخریب در هنگام زلزله افزایش دهید. با توجه به مزایای اجرای وال مش در یزد، بسیاری از مهندسین ناظر و طراحان ساختمان ترجیح می دهند که این سیستم را به جای وال پست های سنتی و مرسوم اجرا کنند. اما سوالی است که برای سازندگان و مهندسان ناظر مطرح است این است که آیا سیستم وال مش مورد تایید نظام مهندسی ساختمان یزد است؟

سیستم وال مش به عنوان نسل نوین وال پست ها مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد می باشد. به طوری که امکان اجرای وال مش در یزد با توجه به قوانین سازمان نظام مهندسی، وجود دارد. از این رو اگر با توجه به مزایای وال مش، تصمیم به اجرای آن گرفته اید می توانید با توجه به استانداردهای موجود این کار را انجام دهید.

وال مش: بهترین جایگزین وال پست فلزی و مرسوم در یزد

در اینکه می بایست در استان یزد سیستم وال پست فلزی برای مهار دیوارهای غیر سازه ای اجرا شود، شکی نیست؛ اما گاهی اوقات اجرای روش های قدیمی نمی تواند نیازهای یک ساختمان را برطرف کند. به ویژه در شرایط کنونی که قیمت اجرای وال پست و زمان اجرای آن ها بسیار حائز اهمیت است. وال مش، به واسطه داشتن مزایای زیاد توانسته به یکی از روش های عالی برای جایگزین وال پست فلزی و مرسوم در یزد تبدیل شود. این در حالی است که برای وال پست های سنتی و قدیمی محدودیت های مختلفی وجود داشتند.

وال پست های فلزی، دارای روش اجرای پیچیده و هزینه بری هستند. حتی برای اینکه این وال پست ها در ساختمان ها اجرا شوند، نیاز به افراد متخصص و باتجربه است. از طرفی امکان اجرای وال پست فلزی پس از ساختمان سازی و دیوار چینی وجود ندارد. این موضوع می تواند یک محدودیت بزرگ برای اجرای این نوع وال پست به ویژه در ساختمان های قدیمی باشد. هزینه وال پست به واسطه نیاز آن به وادارهای قائم و همچنین میلگردهای بستر بسیار بالاست. به خصوص در شرایط کنونی که قیمت فولاد و آهن بسیار در کشور ایران بالا رفته است.

اجرای وال مش در یزد می تواند بسیاری از محدودیت های ذکر شده برای وال پست های فلزی را رفع کند. وال مش ها با کمترین هزینه و بدون نیاز به نیروی متخصص در ساختمان های بتنی و فولادی قابل اجرا هستند. برای اجرای وال مش می توان حداقل هزینه را در نظر گرفت و در عین حال در کوتاه ترین زمان ممکن، مراحل اجرای وال مش را انجام داد. بسیاری از مصالح ساختمانی که برای اجرای وال پست مورد نیاز می باشند نیازی به استفاده در هنگام اجرای وال مش ندارند.

مهمترین مزایای اجرای وال مش در انواع ساختمان فولادی و بتنی در یزد کدام است؟

اجرای وال مش در یزد، با توجه به نیازهای ساختمان های بتنی و فولادی می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. به ویژه در شرایط کنونی که اجرای وال مش برای استان های مختلف به یک ضرورت تبدیل شده است. همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، سیستم های وال پست فلزی به دلیل معایبی که دارند کمتر برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که اکثر سازندگان ترجیح می دهند که کار اجرای ساختمان ها را ساده تر و با هزینه کمتر انجام دهند. پس کاملا قابل درک است که چرا وال مش ها جایگزین وال پست های فلزی شده اند. در ادامه شما را با مهم ترین مزایای اجرای وال مش در انواع ساختمان های فولادی و بتنی آشنا می کنیم.

  • امکان اجرای وال مش در کوتاه ترین زمان

اجرای وال مش در یزد در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر است. چرا که وال مش ها می توانند بدون نیاز به وادارهای قائم و افقی و میلگردهای بستر اجرا شوند. از طرفی مصالح ساختمانی که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار ساده قابل اجرا می باشند.

  • کاهش هزینه های مهار دیوار با اجرای وال مش 

اجرای وال مش در انواع ساختمان های فولادی و بتنی، می تواند با کاهش هزینه همراه باشد. این در حالی است که در روش های مرسوم وال پست، هزینه های مهار دیوار بسیار بالاست. دلیل کاهش هزینه اجرای وال مش در یزد، کاهش نیاز به استخدام نیروهای متخصص، استفاده از مصالح ساختمانی ارزان و حذف متریال های ساختمانی خاص از جنس فولاد و آهن میباشد.

  • حذف میلگردهای بستر و وادارهای قائم و افقی

اجرای وال مش در یزد می تواند با حذف میلگردهای بستر و وادارهای قائم و افقی انجام شود. بنابراین حتی در شرایطی که ساختمان بدون این وادارها ساخته شده باشد، امکان اجرای وال مش در آن وجود دارد. حذف چنین مصالح ساختمانی گران قیمتی، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی کاهش هزینه های ساختمان سازی داشته باشد.

  • امکان اجرا در ساختمان های بدون وال پست پس از دیوار چینی

در ساختمان های قدیمی که وال پست اجرا نشده است، امکان اجرای وال مش وجود دارد. همچینن در صورتی که به دلیل خطاهای اجرایی وال پست در ساختمان اجرا نگردد، سیستم وال مش بهترین گزینه برای مهار دیوار می باشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که وال مش بر روی انواع دیوارها نظیر دیوار با بلوک سیمانی، آجری، هبلکس، لیکا و…. قابل اجرا است.. این موضوع می تواند انعطاف پذیری زیادی را برای زمان اجرای وال مش به وجود آورد.

  • عدم فرسودگی در اثر گذر زمان

سیستم وال مش که در ساختمان ها اجرا می شود، به مرور زمان دچار فرسودگی نخواهد شد. به همین خاطر ماندگاری این سیستم مهار دیوار ساختمان دائمی می باشد و نیازی به تعویض و یا ترمیم مش فایبرگلاس نصب شده در دیوار به حداقل ممکن می رسد.

  • سبک وزن بودن وال مش 

اجرای وال مش در یزد می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که در مورد آن ها صحبت کردیم. اما فارغ از این موضوعات، سبک وزن بودن وال مش نیز می تواند مزیت بسیار مهمی باشد. وال مش ها به دلیل سبک بودن بار اضافه ای را به دیوار و ساختمان وارد نمی کنند که این امر نکته مهمی برای طراحان ساختمان می باشد.

قیمت و هزینه اجرای وال مش در یزد به کدام عوامل بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای اجرای وال مش در یزد، قیمت و هزینه اجرای پایین است. همین موضوع باعث شده تا این روش، به یکی از روش های محبوب در میان سازندگان ساختمان های مختلف تبدیل شود. البته عوامل زیادی می توانند روی قیمت اجرای وال مش در یزد تاثیرگذار باشند که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • نوع توری فایبرگلاس انتخاب شده 

توری های فایبرگلاس به دو دسته E-glass و AR-glass تقسیم بندی می شوند که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. توری های فایبرگلاس معمولی با نوع E می توانند با قیمت ارزان تر خریداری شوند؛ اما مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی ندارند. مش فایبرگلاس AR یا مقاوم به قلیا، قیمت بالاتری دارند اما مقاومت آن ها در برابر مواد شیمیایی بسیار بالاست.

  • متراژ و مساحت دیوارها 

قیمت و هزینه اجرای وال مش در یزد به متراژ و مساحت ها دیوارها نیز مرتبط است. بدیهی است که هر چقدر متراژ ساختمان بزرگ تر و بیشتر باشد، میزان مصالح مورد نیاز برای ساختمان نیز افزایش پیدا می کند. همین موضوع تاثیر زیادی روی افزایش هزینه های اجرای وال مش خواهد داشت.

  • زمان اجرای پروژه وال مش در یزد 

تورم و نوسان قیمت در مصالح ساختمانی، اتفاقی رایج است که بسیاری از مهندسین ساختمان سازی بر آن واقف هستند. زمان اجرای وال مش در یزد و شرایط اقتصادی نیز می تواند روی قیمت اجرای پروژه وال مش موثر باشد.

مراحل نصب و اجرای سیستم وال مش در یزد

به منظور اجرای سیستم وال مش در یزد، لازم است که مراحل به صورت گام به گام انجام شوند. البته باید در نظر داشت که نصب و اجرای وال مش در یزد بدون نیاز به نیروی متخصص نیز قابل انجام است. فقط می بایست که مراحل ذکر شده به صورت اصولی انجام شوند تا در نهایت شاهد عملکرد مناسب سیستم وال مش دیوارها باشیم.

  • اجرای دیوارهای غیر سازه ای بتنی و یا آجری 

در ابتدا لازم است که دیوارهای غیر سازه ای به طور کامل اجرا شوند. هیچ تفاوتی میان دیوار چینی معمولی با دیوار چینی جهت اجرای سیستم وال مش در یزد وجود ندارد.

  • پلاستر کشی (اندود زیرین) 

پس از دیوار چینی لازم است که پلاستر گچی و یا پلاستر سیمانی به عنوان اندود زیرین روی دیوار کشیده شود. این کار باعث چسبندگی بیشتر توری های فایبرگلاس روی دیوار خواهد شد.

  • نصب نوار وال مش روی دیوار 

مش وال پست دیوار یا نوار وال مش با ابعاد مشخص و بر اساس نقشه طراحی شده توسط مهندس نقشه کش روی دیوار نصب می شود. می توان برای مهار نوارهای وال مش آن ها را با چسب اپوکسی روی دیوار تثبیت کرد.

  • مهار نوار وال مش با پروفیل نبشی و ناودانی 

جهت مهار گوشه نوار وال مش های نوار وال مش، می توان از پروفیل نبشی و یا ناودانی استفاده کرد. جهت اتصال پروفیل نبشی و یا ناودانی استفاده از چسب اپوکسی بهترین گزینه خواهد بود.

  • پلاستر کشی (اندود رویین)

پس از مهار مش وال پست دیوار یا نوار وال مش با پروفیل نبشی و یا ناودانی، مجدد می بایست پلاستر گچی یا سیمانی روی نوار وال مش و پروفیل نبشی یا ناودانی اجرا شود. به طوری که کل پلاستر روی نوار وال مش و پروفیل قرار گرفته و آن را می پوشاند.در نهایت سیستم وال مش با همین مراحل ساده در ساختمان اجرا شده و می توان شاهد افزایش مقاومت ساختمان ها بود.

دریافت نمایندگی اجرای وال مش در یزد

با توجه به تقاضای مهندسین ساختمان سازی برای اجرای وال مش در یزد، این روش مهار دیوارهای غیر سازه ای ساختمان توانسته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. از این رو پیمانکاران و مجریان انواع وال پست ساختمان می توانند برای دریافت نمایندگی اجرای وال مش، از شرکت وال مش کمک بگیرند. بدین منظور کافیست که پیمانکاران و مجریان وال پست ساختمان، با شرکت وال مش تماس بگیرند تا اطلاعات لازم به آن ها ارائه شود.

 

5/5 - (6 امتیاز)

سئوالات متداول برای "راهنمای اجرا و نمایندگی وال مش یزد"

تیم تحریریه وال مش

این محتوا توسط تیم مجرب تولید محتوا وال مش تولید و منتشر شده است.

مقالات مرتبط


پرسش و پاسخ


2 نظر

    1. با سلام، بله، مجموعه وال مش امکان ارسال به تمام نقاط کشور را داشته کافیست با بخش فروش مجموعه وال مش از طریق شماره تماس شرکت محصول خود را سفارش داده و در عرض دو الی سه روز کاری دریافت نمایید.

نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *